REFERENCE CASE COGNIZANT

Cognizant is een wereldwijde dienstverlener in digital, consultancy, IT outsourcing en BPO services. Met het hoofdkantoor gevestigd in Teaneck, New Jersey (US) werkt Cognizant in nauw partnerschap met ’s werelds grootste organisaties om hun concurrentiepositie te versterken door middel van efficiency en innovatie in hun bedrijfsoperatie. Cognizant combineert een focus op klanttevredenheid met uitgebreide kennis van innovatie en technologie en diepgaande industrie- en bedrijfsproceskennis.

Situatie
Cognizant is mede door het brede services portfolio en snelle groei voortdurend in beweging op verschillende vlakken. Dit zorgt ervoor dat er weinig ruimte is bij de ervaren accountmanagers om leads en andere initiatieven effectief op te volgen en lange tijd te nurturen. In een zoektocht naar capaciteit en meer afstemming tussen marketing, inside sales en accountmanagers is er gekozen voor een salesmarketeer. Hij werkt als verlengstuk tussen het marketing team en de accountmanagers en neemt deel in beide meetings. Het doel is campagnes en events omzetten naar leads en afspraken.

Salesmarketeer
Voor de salesmarketeer zijn er drie belangrijke focusgebieden, namelijk social selling via Linkedin, events (o.a. CIO City) en account based marketing op target accounts. Over het algemeen hebben events de hoogste prioriteit. De salesmarketeer is verantwoordelijk voor het uitnodigen van prospects en het inplannen van kennismakingen met C-Level bezoekers. Ook volgt de salesmarketeer Linkedin campagnes op met als doel afspraken in te plannen. Als laatste wordt de salesmarketeer ook actief betrokken bij het in kaart brengen van target accounts. Dit kan verschillen van e-mail adressen vinden, het via het nieuws en LinkedIn in de gaten houden wat er gebeurt binnen een account, pitches opstellen tot het benaderen van targets door bellen en/of mailen.

ROI
In een periode van ruim 1,5 jaar zijn er meer dan 100 afspraken op C-Level gemaakt en zijn de eerste deals gescoord. Naast de afspraken is er sprake van een betere alignment tussen het marketing team en de accountmanagers. ‘De salesmarketeer zorgt voor de verbinding en let erop dat er geen potentiële verkoopkansen meer tussen wal en schip vallen’ aldus Johan van Rijn, senior director Cognizant digital business – marketing Europa.

Benieuwd wat Salesmarketeer voor jouw commerciële organisatie kan betekenen? Neem dan contact op!

Interesse?

Wilt u weten hoe wij onze diensten succesvol voor uw bedrijf kunnen inzetten? Neem vrijblijvend contact met ons op!

Over ons

Wij combineren sales met marketingactiviteiten en zijn uw
verkoop binnendienst van nu.

Privacy Statement

Bezoek ons

Jaap Bijzerweg 19
3446 CR
Woerden

Direct contact

info@salesmarketeer.nl
+31 348 76 06 38

Volg ons op
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com