REFERENCE CASE ETTU

ETTU helpt al meer dan 10 jaar organisaties met alle vraagstukken rondom SharePoint en Office 365. Dit doen ze niet alleen door het kiezen van de beste technische oplossing, maar ook met hun dienstverlening rondom advies, beheer en adoptie. Daarnaast heeft ETTU verschillende standaard producten ontwikkeld voor SharePoint en Office 365 die organisaties een versnelling en bewezen product bieden. Klanten van ETTU zijn onder andere ABN AMRO, Heineken, RadboudUMC en Zilveren Kruis.

SITUATIE
Om de ambitieuze groeidoelstellingen van ETTU te behalen is het van belang dat er new business wordt gegenereerd. Daarom is er behoefte aan nieuwe leads en afspraken met prospects voor de accountmanagers en de directie (8 man). Zij hebben te weinig tijd beschikbaar om zelf voldoende afspraken te genereren. ETTU heeft geprobeerd om met eigen inside sales medewerkers te werken, maar dit het kostte te veel tijd om ze te begeleiden. Er is daarna gekozen voor een extern bureau die vooral de focus legde op telemarketing. Hierdoor liep het resultaat terug. Bovendien zaten deze agents extern, waardoor zij bij ETTU niet zichtbaar waren en niet de meest actuele informatie meekregen.

SALESMARKETEER
ETTU maakt sinds 2015 gebruik van Salesmarketeer BV. Salesmarketeer BV werft, traint en levert inmiddels twee salesmarketeers die de spil zijn tussen marketing en sales en zorgen voor een alignment tussen de twee afdelingen. De marketingafdeling van ETTU voert online en offline campagnes uit. Hieruit komen responses die worden gekwalificeerd, onderhouden en geconverteerd door de salesmarketeers. Daarbij zijn de salesmarketeers volledig verantwoordelijk voor pijplijnmanagement; de sales trajecten van ETTU zijn immers vaak complex en hebben een doorlooptijd van 3 tot 12 maanden. Ook spelen de salesmarketeers een effectieve rol op online gebied en zijn verantwoordelijk voor online community management van het onderwerp Digital Workplace op LinkedIn. Samengevat: ETTU beschikt over twee young professionals die snel live waren door de complete opleiding die zij hebben doorlopen en zijn volledig onderdeel van de ETTU organisatie. Bart Scheffer, marketing manager van ETTU: ‘Door de continue training en begeleiding door de coach van Salesmarketeer BV wordt ETTU in de leadkwalificatie, pijplijnmanagement en online publishing volledig ontzorgd.’

ROI
De salesmarketeers zorgen voor een directe aanvoer van afspraken en opportunities. Daarbij zijn de afspraken goed gekwalificeerd, waardoor 99% van de afspraken worden geaccepteerd door accountmanagers! De accountmanagers zijn enthousiast en geven aan dat de afspraken het juiste niveau hebben. Dit komt mede door een omni-channel marktbewerking. In de eerste 6 maanden werden de eerste grote deals gemaakt uit de afspraken van de eerste salesmarketeer en binnen het eerste jaar werd de 100ste afspraak gerealiseerd! Na het jaar waren ze bij ETTU zo tevreden dat ze er toen voor gekozen hebben het team met een tweede salesmarketeer uit te breiden! Inmiddels is ook de 200ste afspraak gemaakt en gevierd!

Benieuwd naar de ROI van een jaar salesmarketeer bij ETTU? Of opzoek naar praktische tips voor de implementatie van een touchpoint strategie? Download dan onze reference case ‘ETTU, een jaar verder’

Schermafbeelding 2016-08-03 om 12.27.55

Interesse?

Wilt u weten hoe wij onze diensten succesvol voor uw bedrijf kunnen inzetten? Schroom dan niet en neem contact met ons op!

Over ons

Wij combineren sales met marketingactiviteiten en zijn uw
verkoop binnendienst anno nu.

Bezoek ons

Jaap Bijzerweg 19
3446 CR
Woerden

Direct contact

info@salesmarketeer.nl
+31 348 76 06 38

Volg ons op