Wij combineren sales met marketing

New Business Consultancy

Wij zien dat veel bedrijven worstelen met het genereren van new business. We horen: “de groei is te laag t.o.v. de markt”, “de marketingactiviteiten leveren te weinig rendement”, “leads zijn onvindbaar” en “concurrenten groeien sneller”. Logisch want de marktomstandigheden en het gedrag van uw potentiële klanten veranderen. Dit vereist een andere aanpak. Zo kunt u meer budget vrijmaken voor marketing en sales om nieuwe klanten te werven, maar dit is niet altijd de beste route. Het is dan wellicht beter om de onderdelen van uw new business strategie door te nemen op niveaus van vaardigheden, werkprocessen en tools: “Welke aspecten vereisen bijsturing om voldoende nieuwe klanten te verwelkomen?

Genereren van new business 
Wij merken dat iedere organisatie haar eigen succesformule heeft. Intern is men trots op hun organisatie en dit willen ze waarborgen. Echter de situatie kan zich voordoen dat de groeiverwachting niet wordt gerealiseerd. U besteedt veel budget en tijd aan marketing en sales om nieuwe klanten te werven en als gevolg van inefficiënte samenwerking, gebrek aan duidelijke afspraken en niet aaneensluitende processen, worden doelstellingen niet gehaald. Andere scenario’s die wij zijn tegenkomen en hebben opgelost zijn:
– De Sales is onvoldoende gemotiveerd, omdat zij teveel bezig zijn met het genereren en kwalificeren van klanten.
– De marketingactiviteiten zijn inefficiënt en de leads (MQL’s) leveren te weinig resultaat op.
– De netto new business groei is te laag, terwijl de cross- en upsell bij bestaande klanten goed loopt.
– De concurrentie groeit sneller.

Salesmarketeer ziet business consulting als het analyseren van de M&S strategie, de processen, de systemen en de mensen. Zo bestrijken onze consultants alle disciplines binnen het ‘new business proces’. Het voornaamste doel is het maken van een 0-meting en het herkennen van verbeterpunten (door ratio’s) en het rendement te vergelijken met andere bedrijven in de markt. Ook worden de deelgebieden geanalyseerd; campagne management, leadmanagement en salesoverdracht. Aangezien bedrijven willen voorkomen dat zij op lange termijn de concurrentiestrijd verliezen of tegenvallende resultaat behalen brengen wij een onafhankelijk advies uit onderbouwd door een situationele analyse. Zo kunt u zelfstandig of met één van onze consultants uw new business proces van data tot deal verbeteren. De analyse bestaat uit:
– De effectiviteit van de value proposition in de buyers journey.
– De marktdekking door marketingactiviteiten. Wat is de addressable market en de marktbewerking, zowel inbound als outbound.
– De effectiviteit van campagne management.  
– Het lead management en de effectiviteit van het kwalificeren, nurturen en converteren naar afspraak en overdragen naar sales.
– De effectiviteit en de synergie tussen marketing, inside sales en sales op basis van operationele-, tactische-, en strategische feedbackloops.

Het resultaat is van de analyse bevat concrete actie- en verbeterpunten die u direct kunt doorvoeren.
Meer weten? Neem contact met ons op via het contactformulier.

Over ons

Wij combineren sales met marketingactiviteiten en zijn uw
verkoop binnendienst van nu.

Privacy Statement

Bezoek ons

Jaap Bijzerweg 19
3446 CR
Woerden

Direct contact

info@salesmarketeer.nl
+31 348 76 06 38

Volg ons op
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com