Wij combineren sales met marketing

Salesmarketeer

De oprichter van Salesmarketeer

Al jaren verbaast het mij dat startende (afgestudeerde) commerciële talenten in de ICT-branche worden gebruikt om lijsten op te stellen en ze na te bellen. En zonder enige begeleiding! De sales- en marketingmanagers hadden voornamelijk oog voor hun forecast en minder tijd voor begeleiding. Het viel mij op dat hierdoor het leervermogen van talenten zich onvoldoende ontwikkelde waardoor hun potentie niet werd bereikt en met alle verlooprisico’s van dien.

Het alignement tussen marketing en sales

Een andere frustratie was het alignement tussen marketing en sales, waarbij de focus van accountmanagers lag op de korte termijn- en niet op de lange termijn kansen. Er was weinig wederzijds begrip, waardoor kansen niet werden benut en ik denkbeeldig het geld zag wegvloeien in het afvoerputje.

De Salesmarketeer

Als gevolg van deze frustraties ben ik gaan kijken naar een oplossing. Zo ontstond in 2015 op de tekentafel het eerste profiel voor ‘startend talent gedreven sales’, maar die getraind zijn in de nieuwste marketingtechnieken en -tools. Talenten die als verbinder kunnen fungeren om het gat tussen marketing en sales te beperken. Talenten die dat verouderde woord “verkoopbinnendienst” veranderen in “salesmarketeer”.

Testen, doen en champagne

Na de tekentafel zijn we een pilot van een half jaar gaan implementeren bij één pilotklant. Om het concept extra kracht bij te geven is Yvonne aangenomen als trainer/coach. Zo konden wij de formule eind 2015 optimaliseren en starten met het aannemen en trainen van startende talenten: Salesmarketeers. De eerste maand met één groep salesmarketeers, alleen nog zonder opdrachten. Gelukkig konden we aan het eind van de maand en de opleidingsperiode de champagnefles open, omdat drie klanten hun vertrouwen in ons concept en onze mensen uitspraken. Alles was gelukt!Daarna was ook de eerste beurs een feit: een lege tafel alleen met een kraan en een afvoerputje van de Praxis moest de bezoekers wel intrigeren om na te denken hoe zijn hun leadkwalificatie, nurturing en conversie zien.

Consultancy, training en outsourcing inside sales

Salesmarketeer bestaat nu bijna vier jaar. We hebben enorm hard gewerkt, veel geleerd, onszelf blijven verbeteren en ontwikkelen. We zijn 29 projecten, 6 in-company trainingstrajecten, 6 workshops, 3 consulting trajecten verder en er zijn 6 salesmarketeers overgenomen. Wat een compliment! We werken voor bekende ICT-bedrijven, zoals Cognizant, Salesforce en Avanade. We blijven ons elke dag verbeteren. Een aantal Salesmarketeers worden in het juiste tempo naar het juiste niveau gebracht en komen op mooie posities. Een voorbeeld hiervan is Iris, die in haar studietijd achterin de auto met haar ouders langs de Zuidas reed en zei “Ik krijg vast nooit de kans om daar te werken”. Hoe anders kan het lopen…

Ronald Bottema.

Over ons

Wij combineren sales met marketingactiviteiten en zijn uw
verkoop binnendienst van nu.

Privacy Statement

Bezoek ons

Jaap Bijzerweg 19
3446 CR
Woerden

Direct contact

info@salesmarketeer.nl
+31 348 76 06 38

Volg ons op
Privacy Settings
We use cookies to enhance your experience while using our website. If you are using our Services via a browser you can restrict, block or remove cookies through your web browser settings. We also use content and scripts from third parties that may use tracking technologies. You can selectively provide your consent below to allow such third party embeds. For complete information about the cookies we use, data we collect and how we process them, please check our Privacy Policy
Youtube
Consent to display content from Youtube
Vimeo
Consent to display content from Vimeo
Google Maps
Consent to display content from Google
HTML Snippets Powered By : XYZScripts.com